seLamat datang to my bLog , harap korng ske la kn bce bLog aQ ney . tak gempak pun :)
glitter-graphics.com

Isnin, 29 Ogos 2011

kematanGan dunia remaja


ok kita mula …
proses menuju kematangan dalam kehidupan baru sahaja bermula tika alam remaja dikecapi oleh tiap insan .. kedewasaan ini tidak bermakna alam remaja adalah bermulanya detik untuk berseronok .. tapi itulah indahnya alam remaja .. keriangan dan keseronokan itulah yang menjadikan setiap insan itu unik dan berbeza .. lokasi kelahiran itu tidak releven dalam dunia remaja ,yang penting adalah cara bagaimana korang mengatur hidup ….
ok , dunia remaja nie mempunyai dua warna iaitu hitam dan putih dan mempunyai maksud-2 dy tersendiri .
jum ikuti pendapat aQ :>

Hitam itu Seri
Eh korang betul ke Hitam itu SERI? bukan ke hitam tu GELAP? jangan cepat melatah ok . aQ cuba harapkan korang berfikir secara positif .... aQ percaya tak kira apa warna sekalipun tetap menarik dan mempunyai kelebihan ..paling tidak hitam itu penting dalam penulisan dan percetakan .... dakwat dan tulisan hitam paling berjasa taw ... tak kira media cetak atau elektronik .. kalau tak percaya , tinjaulah FACEBOOK or  ape-2 lah , apa warna korang guna? ok memang tak dinafikan dunia facebook telah berubah arah , sekarang sedang gLamour dengan tulisan bLue-2 korang kan !! tapi realiti ny hitam tetap jugak digunakan dan tak pernah di abaikan ... betoL tak ? hehe :) jangan cepat buat keputusan . remaja perlu rasional dalam pembuatan keputusan .
bukan janji lepas je taw .. dalam kehidupan , kalau boleh jauhkan lah diri daripada titik hitam yang mengerikan .... bala bencana yang menimpa merupakan perkara paling akhir difikirkan dalam kehidupan ..
walaupun begitu , bukan kita boleh meramal takdir dalam hidup nie .. jika telah terjebak , korang perlu cepat sedar dan jangan ulangi kesilapan yang pernah dilakukan .. apa yang terjadi sepanjang perjalanan hidup perlu dijadikan teladan agar kehidupan seterusnya akan lebih sempurna .. baru hitam itu seri....hitam itu menawan !

Putih itu Suci
biLa Hitam itu Seri , sesuai ler kalau aQ kata Putih itu Suci .. jika sudah putih bersih pastinya suci dan tak ternoda .. maksudnya masih lagi tak terjebak dengan apa jua masalah dan malapetaka alam remaja ..
mungkin ayat nie sedikit kasar tetapi biarlah jika berbahasa tu biar tepat dan senang difahami .. barulah korang mudah terima dan faham yew dok  ?? huhu :D
kesucian yang aQ rujuk di sini adalah suci hati , suci diri juga suci dalam segala serba serbi .. memang bukan mudah nak tafsirkan suci nie .. hanya yang merasai saja memahami .. yang melalui pasti lebih mendalami erti nilai kesucian itu .. begitu juga dalam hal persahabatan , sebagaimana pun korang memilih kengkawan dan cara korang berkawan tu tetapi biarlah nilai moral dalam diri tu tetap dijaga dan dipelihara sebaiknya agar persahabatan tu tetap suci sampai bila-bila pun .. pasti korang semua mengharapkan yang terbaik dari dunia remaja kn ... so berhati-2 lah selalu ..

ha dahsyat jugak kan topik nie ?? haha .. jangan tension beb .. kalau korang terasa diri tu remaja , cuba cermin diri dan tanya kata hati , siapa aku ? kenapa aku begini ? betol ke aku buat nie ?apa pun jua jawapan  yang keluar dari kotak fikiran tu jangan sampai stress yew ..  chiLL ^.*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan